Zoeken

Alles draait om bewustwording

De slogan van de afdeling Landbouw en Voeding en duurzame horeca van De Winning luidt: ‘Eerlijk eten, van zaadje tot bord.’ Dat is niet gelogen. Onder het merk KarWij brengt De Winning al hun producten en diensten die met voeding te maken hebben tot bij de consument. De producten uit de keten (biotuin en -boerderij) bieden ze onder andere aan in hun eigen ecosysteem van hoevewinkel en horeca. Ruben Minten, manager Karwij Landbouw en Voeding: “We hebben de laatste jaren nog meer ingezet op onderlinge samenwerking: Producten maken van ons eigen groenten en fruit, en ze ook zelf serveren in onze horecazaken en aanbieden in onze eigen verkooppunten.”

“Vzw De Winning is een sociaal economiebedrijf, dat betekent dat onze focus ligt op de talenten en de ontwikkeling van onze medewerkers. Dat is goed, maar ik geloof dat we ondertussen ook even hard kunnen focussen op de kwaliteit van ons product. Naast onze basisproducten zoals groenten en vlees maken we ook meer en meer bereidingen: zoetigheden van de bakkerij, ijsbereidingen, appelsap van onze eigen appels, stoofvlees van ons eigen runderen, vegetarische lasagne van onze eigen pompoenen … De vraag naar die afgewerkte producten stijgt en daar moeten we nog meer op inzetten. In de toekomst willen we ook meer verkooppunten en bistro’s creëren, zodat onze producten ook op die manier tot bij een groter publiek komen.”

Ruben Minten
  • Ruben Minten (34) is sinds 2021 manager Karwij Landbouw en Voeding bij vzw De Winning.
  • Hij is getrouwd met Annael en woont in Lummen.
  • Ruben houdt van ‘ambachtelijk’. Hij doet aan moestuinieren, kweekt zijn eigen varkens en verkoopt snijbloemen.
  • Zijn lievelingsgerecht is een witloofschotel met kaas en hesp.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte