Zoeken

Innovatieve tool voor de studierichting ‘auto’

Image

Innovatieve tool voor de studierichting ‘auto’

De opleiding ‘auto’ in het Emmaüsinstituut in Aalter ontwikkelt momenteel in samenwerking met een school uit Wetteren een tool om interactief en op een moderne wijze les te geven over elektrische en hybride voertuigen. De klemtoon ligt op het veilig werken aan zo’n voertuigen, aangezien er hoogspanning aan te pas komt.

“Via een tool die werkt met augmented reality (AR) kunnen we binnenkort digitaal een elektrische Nissan Leaf in ons klaslokaal plaatsen”, legt leerkracht ‘auto’ Davy Dufour trots uit.“De leerkrachten en leerlingen krijgen vervolgens een 3D- bril aan of volgen mee via tablet of smartphone. Op die manier duiken ze bijna fysiek het voertuig in. Daar kunnen ze iedere component zien, vastnemen, vanuit alle richtingen bekijken en bestuderen. Eens volledig afgewerkt, zal de tool verspreid worden in een online leensysteem, waarvan alle geïnteresseerde scholen gebruik kunnen maken. Een eerste versie van het systeem werd voorgesteld op het Autosalon. Tegen het einde van het jaar verwachten we het afgewerkte product te kunnen voorstellen”, besluit hij.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte